. به وبلاگ اموزشي ما خوش امديد به علت به روز بودن وبلاگ از تمام صفحات ديدن فرمايد نظر يادتان نرود مهندس علي بخشي در خدمت دانشجويان رشته كشاورزي ورود روبات ها به مزارع كشاورزي در اينده

به وبلاگ تجارت اقتصادي فناوري كشاورزي خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
اضافات

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

ورود روبات ها به مزارع كشاورزي در اينده

 

 شرکت روباتیک روباتی را عرضه کرده است که ظاهری شبیه به عنکبوت دارد و می تواند به تنهایی کشاورزی کند.

 

زمینهای کشاورزی آینده می توانند توسط روباتهای کوچک کاملا خودکاری زیر کشت محصولات گیاهی بروند.

 

گروه Vanmunch عضو گردهمایی "تراسن روباتیکس" اولین نمونه از این روباتهای آینده را ساخته است. این روبات که "پروسپرو" (Prospero) نام دارد با داشتن 6 پا در نگاه اول به نظر می رسد که یک عنکبوت باشد.

 

درحالی که "پروسپرو" یک روبات کشاورز است که بدون برخورد به موانع و بدون نیاز به چرخیدن برای تغییر جهت قادر است در زمینهای کشاورزی به طور کاملا خودکار حرکت کند.

 

مسئولیت این روبات کاشتن دانه های بذر درون خاک است. این روبات می تواند خود را به محل مناسب برساند، حفره های کوچکی در خاک ایجاد کند بذر را داخل آن قرار دهد، روی آن را با خاک بپوشاند و آن را با یک اسپری برای خبر دادن به سایر روباتها (و یا حتی به خود) علامت گذاری کند. بدین ترتیب روباتهای دیگر می فهمند که آن محل قبلا بذرکاری شده است.

 

براساس گزارش "اوبر گیزمو"، همچنین امکان ریختن کودهای مایع و یا سموم آفت کش داخل این اسپری وجود دارد.

 

"پروسپرو" می تواند با سایر اعضای از نوع خود ارتباط برقرار کند و به آنها اطلاع دهد که چه قسمتهایی از زمین نیاز به کاشت بذرهای جدید دارند.

 

مخترع این روبات پیش بینی کرده است که اگر چندین روبات "پروسپرو" با یکدیگر همکاری کنند می توانند بهره وری زمین را افزایش داده و موجب کاهش قیمت غذا شوند.

 

 

اطلاعات بيشتر

 

 

به اين ترتيب، ابزار هوشمندي كه روزي با هيبت آدم آهني‌ها به سوژه داستان‌ها و قهرمان‌هاي اصلي سناريوهاي علمي ـ تخيلي بدل شده بودند، اينك در هياتي متفاوت و با اشكال و كاربردهاي متنوع نقش دستياران ماشيني انسان را ايفا مي‌كنند و قرار است با مسووليت‌پذيري و كارايي‌هاي افزون‌ترشان جايگزين نيروي كار متعارف براي طيف گسترده‌اي از فعاليت‌ها و مشاغل شوند. در اين ميان قلمرو كشاورزي نيز از چنين موهبتي بي‌نصيب نمانده است و انتظار مي‌رود در آينده نزديك، مزارع و فعاليت‌هاي كشاورزي مجهز به نيروي كاري از نوع ربات‌هاي خودكار شوند تا هر كاري از برداشت محصول گرفته تا كنترل آفات نباتي را به انجام برسانند.

با اين اوصاف، چرخ مزارع تجاري آينده با نيروي كارگران رباتيكي خواهد چرخيد و انجام كارهاي تخصصي كشاورزي كه تا امروز در رديف وظايف و مشاغل نيروي كار با تجربه به حساب مي‌آمد به واقعيت بدل خواهد شد. تصور كنيد ربات‌ها بخواهند وظيفه حساسي همچون شناسايي، سمپاشي و چيدن بخش‌هاي مجزايي از محصول گياهان را انجام دهند و فراتر از اين زماني را در نظر بگيريد كه اهداف كاري ربات‌هاي كشاورز محصولاتي نظير انگور، فلفل و سيب باشد كه رنگي به سبزي برگ‌هاي پيرامون‌شان دارند. البته اين چشم انداز نويدبخش دور از انتظار نيست و همچنان كه گروهي از دانشمندان در قالب پروژه تحقيقاتي‌شان به اين هدف هر چه بيشتر نزديك مي‌شوند، كارشناسان معتقدند چنين پروژه ارزشمندي از مزايا و منافع بالقوه‌اي برخوردار است. به عنوان نمونه ربات‌هاي خودكار كشاورزي مي‌توانند نيروي كار انساني را از اثرات زيانبار تماس بدني با مواد شيميايي محافظت كنند. چنين پرسنل رباتيكي قادر است از طريق يك سامانه سمپاشي بسيار انتخابي، مصرف آفت‌كش‌هاي يك مزرعه را تا ميزان قابل توجه 80 درصد كاهش دهد.

مزيت سودآور ديگري كه ربات‌هاي كشاورز ارائه مي‌كنند، قابليت آنها براي عرضه به موقع نيروي كار در بسياري از مناطق است كه در مواقع حساس و مورد نياز همانند دوره‌هاي برداشت محصول دسترسي آسان و كافي به كارگران فصلي ندارند. نكته جالب توجهي كه ضمن توسعه ربات‌هاي كشاورزي وجود دارد نتايج و دستاوردهاي فرعي مسير تحقيقات آن است. بايد در نظر داشت تلاش‌هاي محققان براي ارائه ربات‌هايي كه قادر به ديدن، فهميدن و يادگيري هستند مي‌تواند به حصول كاربردهاي گسترده‌اي در پزشكي، بازي‌هاي رايانه‌اي و حوزه‌هاي بيشتر بينجامد. در اين ميان و در حالي كه دانشمندان بيشتر از 20 سال است سرگرم كار و تحقيق در زمينه توسعه ربات‌هايي براي نيروي كار كشاورزي بوده‌اند، يك پروژه جديد با اتخاذ رويكردي كه بيشتر به فعاليت مغزي توجه دارد پاي خود را به معركه ربات‌هاي كشاورز باز كرده است. هدف اين پروژه جديد آموزش و تربيت رايانه‌ها براي نشان دادن رفتارهايي مشابه آدم هاست؛ يعني سعي كنند مثل انسان‌ها همچنان كه كار مي‌كنند و ياد مي‌گيرند به مقوله انجام كار و بهتر شدن در مشاغل‌شان نگاه كنند. محققان معتقدند اين فناوري هم‌اكنون مهياست و مي‌توان شاهد آغاز نفوذ و سرايت آن به بازار بود. به اعتقاد آنها هر چند ممكن است حضور ربات‌هاي زارع براي هر مزرعه يا هر زارعي مقدور نباشد، ولي واقعيت حضور آنها ظرف 5 سال آينده امري قطعي خواهد بود.

 


[+] نوشته شده توسط مهندس علي بخشي در یک شنبه 26 آذر 1398برچسب:رباط كشاورز ,عكس رباط كشاورز ,رباط,فرايند جديد,, در ساعت 19:54 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ارزوي موفقيت وسلامتي براي شما دارم مهندس علي بخشي
آرشيو
هفته دوم بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم دی 1391
هفته چهارم بهمن 1391
هفته سوم بهمن 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته اول بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم دی 1391
هفته دوم دی 1391
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
مهندس علي بخشي
لينكستان
مهندس پزشكي مهندس زندگي
دنياي خودرو
مرغ عشق
خاطرات كشتي كج
دانلود نمونه سوالات پيام نور تمامي رشته ها
الهي نور قلوبنا با القران
فناوري
جهان ورزشي
موج نو
منتظران حضرت قائم عج
ديونه ي حسين حسين حسين
شراب روحاني
ترفند كامپيوتر
دانلود مداحي محرم
تا خدا نردباني براي نزديكي به خالق بي همتا
انجمن معماري و انواع پروژه معماري
انتخاب نهم تويسركان
همدان نامه
شعر و متن كردي وفارسي
انجمن علمي روانشناسي
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

اداره كل هوا شناسي استان همدان
سايت وزارت جهاد كشاورزي
ثبت نام ازمون ادواردي فني حرفه اي
پورتال دانشگاه ملاير
دانلود نمونه سوال پيام نور
فني حرفه اي
دانشگاه ازاد
دانشگاه پيام نور
عشق پرسپوليس
انواع شخم زدن
انواع ابيار
حمل و ترخیص خرده بار از چین
حمل و ترخیص چین
جلو پنجره اسپرت
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , hasan.pear.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com